Hírek
Így haladnak a völgyhídon is átívelő M8-as út munkálatai
Jól haladnak a munkák az M8-as autóút Körmend és az osztrák határ (Rábafüzes) közötti szakaszán, ahol közel 30 kilométer hosszan alakítunk ki egy 2x1 sávos autóutat.
A Duna Aszfalt Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. közös munkájával készül mintegy 62 milliárd forintból az M8-as Körmend és Rábafüzes közötti szakasza – adott tájékoztatást közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) mint beruházó. A projekt munkálatai 2018 tavaszán kezdődtek meg, melynek keretében 2x1 sávos autóutat alakítunk ki 28,9 kilométer hosszan. Jelenleg is a szakasz teljes hosszán zajlik a kivitelezés, azonban egyes szakaszok műszaki készültsége eltérő: bizonyos szakaszokon a beton burkolatalap készül, más helyszíneken már az aszfalt kötőréteg is elkészült.
Körmend és Rábafüzes között a beruházás keretében megvalósul:
- négy különszintű csomópont (Körmend nyugat, Csákánydoroszló, Vasszentmihály, Szentgotthárd),
- egy szintbeni csomópont (86. sz. főút, kezdő csomópont),
- egy pár egyszerű pihenő (Gasztony),
- valamint egy pár komplex pihenő (Szentgotthárd) létesül.
A teljes szakaszon összesen 22 felüljáró, 13 aluljáró, 8,6 kilométer útkorrekció, 5,1 kilométer szervizút, 700 méter kerékpárút (Körmend Nyugati csomópontnál) és 1,2 kilométer zajárnyékoló fal (Körmend-Horvátnádalja térségében) épül. A projekt során 10,2 hektár csereerdőt telepítünk, illetve 336 175 darab fát és cserjét ültetünk. Ezen kívül több mint 2 millió köbméter töltésanyagot építünk be.
Egy közel 10 kilométeres szakasz már tavasztól használható lesz
A beruházás két szakaszra bontva valósul meg. A Körmend és Vasszentmihály közötti szakasz várhatóan 2021 augusztusára készül el, míg a Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakaszt már jövő áprilisban forgalomba helyezik. A kivitelezési munkákat az idei évben nehezítette a térséget érintő csapadékos időjárás és a Rába árterülete miatti folyamatos magas talajvíz.
A völgyhídon már a pályalemez épül
A szakaszon épül Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A projektben a hídépítési feladatokat alvállalkozóként az A-Híd Zrt. és a Hódút Kft. végzi el. A jelenleg zajló hídfejlesztések közül az egyik legnagyobbak számító műtárgyon az alépítmény már elkészült, az acél főtartók is a helyükön vannak, jelenleg pedig a vasbeton pályalemez építése zajlik. A pályalemez a vasszentmihályi völgyhídnál kilenc ütemben épül meg, melyhez a Doka zsaluzatait használják. A 11 támaszú völgyhídnak 22 méteres pillérei is lesznek annak érdekében, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti utat. A teljes szakasz forgalomba helyezése előtt várhatóan az alsóbb rendű keresztezőutakat és műtárgyaikat helyezik forgalomba annak érdekében, hogy a főpálya befejező munkálatai is elkészülhessenek.
Forrás: magyarepitok.hu
Fotók: NIF