világos sötét
Új utakon járunk Innováció Környezetbarát technológiák
Új utakon járunk
Innováció
Környezetbarát technológiák
     
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Animáció a a kunszentmártoni Hármas-Körös-híd építéséről

2018.05.03. 15:38
Nézzétek meg a kunszentmártoni Hármas-Körös-híd építési animációját!... Részletek

Már az M44-es keleti végén is folyik az útépítés

2018.03.20. 15:15
Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a... Részletek

Elrajtolt az építkezés az M30-as Miskolc-Tornyosnémeti szakaszán

2018.03.12. 14:00
A Miskolc és Kassa közötti autópálya-kapcsolat hazai szakaszát megvalósító 57 kilométeres... Részletek

A Duna Aszfalt ismét a legmegbízhatóbb vállalatok között

2018.01.30. 15:08
Sorozatban negyedik alkalommal érdemelte ki a Duna Aszfalt Kft. a pénzügyileg legstabilabb... Részletek
Aktuális híreink

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

2018.03.08. 12:45
Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és... Részletek

A Duna Aszfalt építheti meg az M44 gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszát

2017.12.30. 14:12
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az M44 gyorsforgalmi út Kondoros és... Részletek

Nyolcmilliárdos mélyépítési fejlesztés indul Baján

2017.12.29. 14:10
A keretszerződés alapján útépítés, járda és kerékpárút kiépítése, közterek és... Részletek

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya építéshez kapcsolódó keretmegállapodásban nyertes a Duna Aszfalt Kft.

2017.12.13. 14:10
A Duna Aszfalt Kft. 14,8 milliárdért építheti meg a zalaegerszegi járműipari tesztpálya... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


„Az útépítésben az innovációé a jövő”

2017. július 18.

Az építőipar tavalyi nehéz éve után idén robbanás tapasztalható a gyorsforgalmi útépítésben. A piacvezető Duna Aszfalt Kft. ügyvezetőjét, Tóth Lászlót kérdeztük arról, milyen eszközökkel vészelték át az elmúlt időszakot, és hogy látja most az ágazat jövőjét.

Valóban szűkös évet hagyott maga mögött az iparág: miután a Környezet és Energia Operatív Program forrásai az előző uniós költségvetési időszakban, 2015 végéig lezárásra kerültek, a 2016-os évben pénzügyi űr keletkezett – foglalta össze Tóth László. „A legnagyobb visszaesés ráadásul épp a cégünkhöz hasonló mélyépítő vállalkozások termelésében jelentkezett” – tette hozzá. Míg éves szinten az épületek termelésében csak körülbelül 4 százalékos, addig az egyéb építmények esetén 33 százalékos volt a mérséklődés. A Duna csoport árbevétele az előző évi eredmény egyharmadára esett vissza.

„Az alacsonyabb teljesítmény ugyanakkor várható volt, s mi igyekeztünk rá felkészülni.” Az ügyvezető elmondása szerint már a 2009-es gazdasági válság időszakában is a jövőre fókuszáltak, s míg más cégeknél sorozatosak voltak a leépítések, ők a legjobb gárdából válogatva új embereket vettek fel. „2009-ben és 2016-ban is távol akartuk tartani magunkat a leépítésektől, ezért a tartalékokból finanszíroztuk, amit lehetett. A tartalékolás megjelent tulajdonosi elkötelezettségként is: a 2015 után kifizethető osztalék terhére jelentős céltartalékot képeztünk, amelynek felszabadításával addig várunk, amíg megrendelési állományunkból nem látjuk a további működés biztonságát.”

Nem féltek kreatívan fejleszteni

A vállalat javarészt valóban a korábbi eredmények terhére tehette meg mindezt, de ebben óriási segítséget nyújtott nekik a saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszer, amely a céges kontrollingon túl áll rendelkezésre a Duna Aszfaltnál. „Minden céges folyamat nyomon követhető és kielemezhető a segítségével, ezáltal hatékonyabbá válik a cég irányítása és szervezése. Rengeteg információt biztosít nekünk arról, hogy mely területekbe kell befektetnünk a jövőben, s mit kell fejlesztenünk” – ismertette a Duna Aszfalt ügyvezetője, aki maga is tevékeny szerepet vállalt a fontos informatikai fejlesztés létrejöttében.

„A jelen piaci körülmények azon vállalatoknak biztosítanak előnyt, melyek megfelelő hangsúlyt helyeznek az innovációra, kreativitásra. Olyan infrastruktúrát kell létrehozni, mely a tudásmenedzsment eszközeivel a folyamatos tanulást és fejlődést ösztönzi, nemcsak egyéni, hanem a vállalat szervezeti szintjein is” – véli Tóth László.

Az idei évtől az egész iparág felemelkedőben van

2017-tel kapcsolatban azonban az ügyvezető már nem csak a cég pénzügyi és humán-erőforrásbeli tartalékai, valamint IT fejlesztései miatt bizakodó, erre a folyamatban lévő projektek is mindenképpen indokot adnak. Az új hétéves ciklushoz tartozó Terület- és Településfejlesztési Operatív Program projektjei az előkészítési fázisban járnak. A konkrét pályáztatás 2016 végén kezdődött el, a szerződések megkötése után a kivitelezések idén indulnak.

„Jelenleg a legfontosabb projektjeink a Hódúttal együtt az M44 gyorsforgalmi úthoz, az Euroaszfalttal az M4 gyorsforgalmi úthoz, a Hódúttal, a Colassal és a Strabaggal az M35-ös autópályához, az A-Híddal és a Hódúttal pedig az M4-es autópályához köthetők. Ugyanakkor ezek mellett is számos kisebb munkánk kezdődik rövidesen.”

 

Már a beruházók is támogatják az újításokat

Az ügyvezető kiemelten pozitív fejleménynek tartja, hogy az iparágban eddig csak vállalati szinten megfigyelhető innováció már a beruházók részéről is megmutatkozik. Példaként a Zalaegerszegen épülő tesztpályát említi, mely nem csak a hagyományos járműdinamikai tesztek elvégzésére, hanem az önvezető és az elektromos járművek tesztelésére is alkalmas lesz. A közel 260 hektáros területen létrejövő pályarendszerhez hasonló 500 kilométeres körzeten belül nem található.

Ehhez kapcsolódik az R76-os út építése is, amely ősztől okosútként épül majd meg az M7-es autópálya és Zalaegerszeg között. Az útszakasz adatokat gyűjt a forgalomról, és továbbítja azokat az ott közlekedő intelligens járműveknek. „Örömmel üdvözöljük, hogy a nagyberuházások szintjén is terjed az álláspont, miszerint az innovációt mindenképp integrálni kell az útépítésbe” – emelte ki Tóth László.

(Forrás: magyarepitok.hu)