világos sötét
Új utakon járunk Innováció Környezetbarát technológiák
Új utakon járunk
Innováció
Környezetbarát technológiák
     
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

Innovatív útépítés közérthetően - Zalaegerszegi tesztpálya

2018.12.17. 10:04
Újabb hétfő, újabb videó! Ezúttal a zalaegerszegi tesztpályáról lesz szó, melynek... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - Ceglédberceli aszfaltkeverő

2018.12.10. 12:21
Mint ahogyan már előző héten ígértük, újabb videóval jelentkezünk. Ezúttal a... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - 3D automata finisher

2018.12.03. 10:20
A Duna Aszfalt Kft. 2010 óta működteti a Youtube csatornáját. Az eddig ott megtalálható... Részletek

A Duna Aszfalt kivitelezi az átfogó szolnoki közlekedésfejlesztés első projektjét

2018.07.20. 14:26
A város leromlott állapotban levő Zagyva-hídja újul meg a 2,6 milliárdos beruházássorozat... Részletek

Így építi meg az M44-es új Tisza-hídját a Duna Aszfalt

2018.07.09. 13:18
A gyorsforgalmi úton a több mint fél kilométer hosszú műtárggyal együtt 9,9 kilométernyi... Részletek

Nagyszabású munkálatok indulnak a bajai kikötőben

2018.06.25. 14:21
A Duna Aszfalt munkájával jelentős infrastrukturális fejlesztést hajtanak végre, többek... Részletek
Aktuális híreink

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Már az M44-es keleti végén is folyik az útépítés

2018.03.20. 15:15
Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a... Részletek

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

2018.03.08. 12:45
Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


Harminc éve várt utat épített meg Ferihegy közelében a Duna Aszfalt

2017. augusztus 29.

A beruházásnak köszönhetően a Rákoshegyen áthaladó észak-déli forgalom a lakott területeket elkerülve juthat át Pestszentlőrincre. A 317 tulajdonost érintő útvonal projektjét 277 adásvétellel és 7 ezer aláírással tudta előkészíteni a helyi önkormányzat.

Kedden délelőtt Budapesten átadták a XVII. kerületi Ferihegyi út újonnan elkészült szakaszát. A Duna Aszfalt kivitelezésében a Rákoshegy központját tehermentesítő út második szakasza készült el.

Az összesen 2,6 kilométeren (a korábbi földutat kiváltva) megépülő Ferihegyi út a lakott területeket elkerülve segíti a XVII. kerület közlekedését. A beruházás első ütemében még 2014-ben megépült az első 0,9 kilométeres szakasz, most a maradék 1,7 kilométer jött létre a Melczer utca és Bélatelepi út között.

A beruházás előtti állapot

 

Az új út elsősorban a túlterhelt Lőrinci út és Baross utca észak-déli irányú forgalmát veszi át. A most átadott Ferihegyi út a lakott területeket nagy ívben kikerülve csatlakozik be a Bélatelepi útba.

Hétezer aláírás és tízezer oldalnyi papír kellett a projekthez

Rákoshegyet és Pestszentlőrincet összekötő Ferihegyi út már a második világháború előtt létezett, ám azt a ferihegyi reptér megépülése megszüntette. Ennek pótlása már a 80-as években felmerült, miután egyre több nehézséget okozott a Baross utca túlterheltsége. A fejlesztés minden választásnál megjelent a programok között, de végül senkinek sem sikerült kiviteleznie.

A Ferihegyi út és a Baross utca csomópontján tartott keddi átadón Riz Levente, a kerület polgármestere elmondta, sokszor tűnt teljesen lehetetlen vállalkozásnak a projekt. „A legsimább része az volt, hogy a kellő pénzt előteremtsük, és a kivitelezést végrehajtsuk.”

A polgármester elmondta, a legnagyobb gondot a tulajdonviszonyok okozták: olyan osztatlan közös tulajdonú ingatlanokat kellett feltérképezni, melyekben több száz tulajdonos volt egyszerre. "Velük külön-külön kellett megállapodnunk Tolnától Baranyáig, illetve Brazíliától Izraelig." Összesen 317 tulajdonosa volt az út által érintet tterületnek, 277 adásvételi szerződést írtak alá, 20 kisajátítást végeztek. A teljes projekthez 10 ezer oldalnyi papír és 7 ezer aláírás kellett.


240 milliós önrész, 1,3 milliárd központi forrás

Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az átadón arról beszélt, a kormány 1,3 milliárd forinttal támogatta a Ferihegyi út meghosszabbítását. Hozzátette, amellett, hogy a kabinet elkötelezett az új utak építésére, az idei és jövő évben csaknem 100 milliárd forint áll rendelkezésre a meglévő utak karbantartására és felújítására.

A teljes beruházást az 1,3 milliárdos kormányzati forrás mellett egy 240 millió forintos önkormányzati önrész fedezte.

 

Forrás: magyarepitok.hu