világos sötét
Új utakon járunk Innováció Környezetbarát technológia
Új utakon járunk
Innováció
Környezetbarát technológia
     
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

Balatonparti dugókat enyhít a 710-es főút bővítése

2017.08.03. 16:58
A Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt kivitelezésében új szakasszal kötik össze az... Részletek

Oktatási együttműködést kötött a Duna Aszfalt és a SZIE Építéstudományi Kara

2017.08.03. 13:07
Az egyezménnyel gyakorlatorientált oktatási és kutatási együttműködés jön létre az... Részletek

Duna Aszfalt BME együttműködés

2017.08.03. 13:03
Már közel három éves az az együttműködés, amelyet 2014-ben a BME és a Duna Aszfalt... Részletek

Jövő tavaszra fejeződhet be az 55-ős főút Mórahalom és a megyehatár közötti szakaszának korszerűsítése

2017.07.07. 13:12
Várhatóan 2018 áprilisára fejeződhet be az 55-ős főút Mórahalom és a megyehatár... Részletek

Ütemesen épülő utak a Dél-Alföldön

2017.07.07. 13:06
Békés megyében hatalmas lesz az előrelépés A tervek szerint zajlik Békés megyében az... Részletek

Indulhat az M4-es építése Üllő és Cegléd között

2017.05.02. 13:39
A Colas, a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt kivitelezésében 44 kilométeren épül négysávos... Részletek
Aktuális híreink

Ezek a cégek végzik el Mohács 12 milliárdos úthálózat- és infrastruktúrafejlesztését

2017.09.20. 12:25
A Swietelsky, a Duna Aszfalt, a Strabag és az A-Híd kötött keretszerződést Moháccsal a... Részletek

Harminc éve várt utat épített meg Ferihegy közelében a Duna Aszfalt

2017.08.29. 14:20
A beruházásnak köszönhetően a Rákoshegyen áthaladó észak-déli forgalom a lakott... Részletek

Zalaegerszegi Tesztpálya

2017.07.31. 14:29
... Részletek

„Az útépítésben az innovációé a jövő”

2017.07.18. 09:23
Az építőipar tavalyi nehéz éve után idén robbanás tapasztalható a gyorsforgalmi... Részletek

Jövőre elkészül az M35-ös Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakasza

2017.07.12. 10:11
Az első ütemet már év elején átadja a Colas és az STR Építő, a második ütemet év... Részletek

Itt tartanak most az M44-es munkálatai

2017.07.12. 10:04
A 62 kilométeres első ütemben a töltésalapozás van folyamatban, a próbaszakaszok... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: vallalkozas@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

Harminc éve várt utat épített meg Ferihegy közelében a Duna Aszfalt

2017. augusztus 29.

A beruházásnak köszönhetően a Rákoshegyen áthaladó észak-déli forgalom a lakott területeket elkerülve juthat át Pestszentlőrincre. A 317 tulajdonost érintő útvonal projektjét 277 adásvétellel és 7 ezer aláírással tudta előkészíteni a helyi önkormányzat.

Kedden délelőtt Budapesten átadták a XVII. kerületi Ferihegyi út újonnan elkészült szakaszát. A Duna Aszfalt kivitelezésében a Rákoshegy központját tehermentesítő út második szakasza készült el.

Az összesen 2,6 kilométeren (a korábbi földutat kiváltva) megépülő Ferihegyi út a lakott területeket elkerülve segíti a XVII. kerület közlekedését. A beruházás első ütemében még 2014-ben megépült az első 0,9 kilométeres szakasz, most a maradék 1,7 kilométer jött létre a Melczer utca és Bélatelepi út között.

A beruházás előtti állapot

 

Az új út elsősorban a túlterhelt Lőrinci út és Baross utca észak-déli irányú forgalmát veszi át. A most átadott Ferihegyi út a lakott területeket nagy ívben kikerülve csatlakozik be a Bélatelepi útba.

Hétezer aláírás és tízezer oldalnyi papír kellett a projekthez

Rákoshegyet és Pestszentlőrincet összekötő Ferihegyi út már a második világháború előtt létezett, ám azt a ferihegyi reptér megépülése megszüntette. Ennek pótlása már a 80-as években felmerült, miután egyre több nehézséget okozott a Baross utca túlterheltsége. A fejlesztés minden választásnál megjelent a programok között, de végül senkinek sem sikerült kiviteleznie.

A Ferihegyi út és a Baross utca csomópontján tartott keddi átadón Riz Levente, a kerület polgármestere elmondta, sokszor tűnt teljesen lehetetlen vállalkozásnak a projekt. „A legsimább része az volt, hogy a kellő pénzt előteremtsük, és a kivitelezést végrehajtsuk.”

A polgármester elmondta, a legnagyobb gondot a tulajdonviszonyok okozták: olyan osztatlan közös tulajdonú ingatlanokat kellett feltérképezni, melyekben több száz tulajdonos volt egyszerre. "Velük külön-külön kellett megállapodnunk Tolnától Baranyáig, illetve Brazíliától Izraelig." Összesen 317 tulajdonosa volt az út által érintet tterületnek, 277 adásvételi szerződést írtak alá, 20 kisajátítást végeztek. A teljes projekthez 10 ezer oldalnyi papír és 7 ezer aláírás kellett.


240 milliós önrész, 1,3 milliárd központi forrás

Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az átadón arról beszélt, a kormány 1,3 milliárd forinttal támogatta a Ferihegyi út meghosszabbítását. Hozzátette, amellett, hogy a kabinet elkötelezett az új utak építésére, az idei és jövő évben csaknem 100 milliárd forint áll rendelkezésre a meglévő utak karbantartására és felújítására.

A teljes beruházást az 1,3 milliárdos kormányzati forrás mellett egy 240 millió forintos önkormányzati önrész fedezte.

 

Forrás: magyarepitok.hu