világos sötét
Új utakon járunk Innováció Környezetbarát technológiák
Új utakon járunk
Innováció
Környezetbarát technológiák
     
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

Innovatív útépítés közérthetően - Zalaegerszegi tesztpálya

2018.12.17. 10:04
Újabb hétfő, újabb videó! Ezúttal a zalaegerszegi tesztpályáról lesz szó, melynek... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - Ceglédberceli aszfaltkeverő

2018.12.10. 12:21
Mint ahogyan már előző héten ígértük, újabb videóval jelentkezünk. Ezúttal a... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - 3D automata finisher

2018.12.03. 10:20
A Duna Aszfalt Kft. 2010 óta működteti a Youtube csatornáját. Az eddig ott megtalálható... Részletek

A Duna Aszfalt kivitelezi az átfogó szolnoki közlekedésfejlesztés első projektjét

2018.07.20. 14:26
A város leromlott állapotban levő Zagyva-hídja újul meg a 2,6 milliárdos beruházássorozat... Részletek

Így építi meg az M44-es új Tisza-hídját a Duna Aszfalt

2018.07.09. 13:18
A gyorsforgalmi úton a több mint fél kilométer hosszú műtárggyal együtt 9,9 kilométernyi... Részletek

Nagyszabású munkálatok indulnak a bajai kikötőben

2018.06.25. 14:21
A Duna Aszfalt munkájával jelentős infrastrukturális fejlesztést hajtanak végre, többek... Részletek
Aktuális híreink

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Már az M44-es keleti végén is folyik az útépítés

2018.03.20. 15:15
Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a... Részletek

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

2018.03.08. 12:45
Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


Itt tart a zalai tesztpálya építése

2017. október 15.

A körpályán, a kezelhetőségi pályán, valamint a féktesztek és az önvezető járművek zónájában is a terveknek megfelelően halad a Duna Aszfalt. A fotósunk kint járt a munkaterületen.

A 250 hektáros területen megvalósuló 40 milliárdos zalaegerszegi beruházás első ütemét nemrég a Duna Aszfalt Kft. kezdte el. A tesztpálya üzleti vonzerejét az adja majd, hogy Európában nem található hasonló, komplex adottságokkal és összetett szolgáltatásokkal, a hagyományos és az önvezető tesztekre is alkalmas elemekkel bíró tesztpálya. A zalai komplexum így számos nagy cég tesztelési központjaként szolgálhat.


Nyolcféle tapadási felület, önvezető autók konvojban

A projekt állásáról érdeklődve a Duna Aszfalttól megtudtuk, a tiszakécskei vállalat a tesztpálya alábbi négy elemén dolgozik az első ütemben.

  • Elkezdődött az úgynevezett dinamikus platform, egy 300 méter átmérőjű körpálya kialakítása. A körfelületen különféle járműdinamikai tesztek végezhetők majd, de a felület alkalmas lesz például a konvojban közlekedő önvezető járművek egyes dinamikai tesztjeire is. A 7 hektár alapterületű körtárcsán a Duna Aszfalt a földmunkát és talajstabilizációt végzett, továbbá geotextíliát és nagy teherbírású zúzottkő rétegeket terített. Emellett a speciális simaságú aszfalt alapréteg elkészítése is a feladata volt, amellyel ütemesen halad.
 
  • fékteszteket lehetővé speciális zónában egy közel 1,5 kilométeres, 50 méter széles szakaszon végzett földmunkákat a cég. A fékfelület ABS, ATC és ESP rendszereket tesztel majd nyolc különböző tapadású felülettel, más-más súrlódási körülményeket teremtve, speciális vizezett, illetve nedvesített környezetben.
  • Az önvezető járművek alacsony sebességű tesztelését lehetővé tevő zónában szintén a földmunkát végzik. Itt egy városi tesztkörnyezet jön létre az autonóm járművek számára.
  • A Duna Aszfalt negyedik feladata ez első ütemben az úgynevezett kezelhetőségi pályához kötődik. A nagy sebességű kanyargós tesztpályán magas töltések építését, és további földmunkákat végeznek. Ez a pálya a kormányzás, az ESP (elektronikus stabilitás szabályozás – a szerk.) és egyéb, a járművek menetdinamikájára ható rendszerek tesztelését szolgálja majd. Több alternatív útvonallal változatos nyomvonalvezetést biztosít a tesztekhez, egyes szakaszai esőztető rendszerrel lesznek ellátva.
     

A magasépítés is magyar cég kivitelezésében indul

A tesztpályához a Duna Aszfalt által elkezdett mélyépítő feladatok mellett természetesen magasépítő projektek is tartoznak, ezeknek az első ütemét a ZÁÉV nyerte el. Ebben az ütemben létrejön a központi épület, ami magában foglalja az objektum főbejáratát, valamint a publikus rendezvényekhez szükséges termeket és tereket. Emellett felépül egy technikai épület, a tesztpálya felhasználói számára kínálva speciális, színvonalas munkateret.

A tesztpálya második ütemében 2018 és 2020 között a nagysebességű oválpálya készül el, emellett tovább fejlesztik a járműdinamikai tesztelemeket, valamint újabb, az önvezető járművek számára használható technológiai megoldások épülnek majd.

A beruházáshoz szervesen kapcsolódik majd a Zalaegerszeg gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő R76-os út építése. Az M7-es autópályát elérő új útvonal okosútként épül meg, így mérési és elemzési tesztfelületei is lesznek, továbbá alkalmas lesz a járművek közötti adatátvitel tesztelésére is.

 

Forrás: magyarepitok.hu