világos sötét
Új utakon járunk Innováció Környezetbarát technológiák
Új utakon járunk
Innováció
Környezetbarát technológiák
     
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

Balatonparti dugókat enyhít a 710-es főút bővítése

2017.08.03. 16:58
A Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt kivitelezésében új szakasszal kötik össze az... Részletek

Oktatási együttműködést kötött a Duna Aszfalt és a SZIE Építéstudományi Kara

2017.08.03. 13:07
Az egyezménnyel gyakorlatorientált oktatási és kutatási együttműködés jön létre az... Részletek

Duna Aszfalt BME együttműködés

2017.08.03. 13:03
Már közel három éves az az együttműködés, amelyet 2014-ben a BME és a Duna Aszfalt... Részletek

Jövő tavaszra fejeződhet be az 55-ős főút Mórahalom és a megyehatár közötti szakaszának korszerűsítése

2017.07.07. 13:12
Várhatóan 2018 áprilisára fejeződhet be az 55-ős főút Mórahalom és a megyehatár... Részletek

Ütemesen épülő utak a Dél-Alföldön

2017.07.07. 13:06
Békés megyében hatalmas lesz az előrelépés A tervek szerint zajlik Békés megyében az... Részletek

Indulhat az M4-es építése Üllő és Cegléd között

2017.05.02. 13:39
A Colas, a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt kivitelezésében 44 kilométeren épül négysávos... Részletek
Aktuális híreink

A Duna Csoport is szerepel az Echo TV Építészet XXI. című műsorában!

2017.11.28. 11:50
A Duna Csoport XXI. századi technológiai megoldásai szerepelnek az Echo TV Építészet XXI.... Részletek

Kollégáink az Echo TV Kibeszélő című műsorában nyilatkoztak!

2017.11.24. 11:40
Kollégáink az Echo TV Kibeszélő című műsorában nyilatkoztak a várható hídépítési és... Részletek

Itt tart a zalai tesztpálya építése

2017.10.15. 14:20
A körpályán, a kezelhetőségi pályán, valamint a féktesztek és az önvezető járművek... Részletek

Helyreigazítás

2017.09.26. 14:20
Helyreigazítás a Napi.hu-n 2017. augusztus 28-án megjelent Meglepő lépés Mészáros... Részletek

Kedvező a "Tormási körforgalom" fogadtatása

2017.09.20. 14:18
Mint korábban már megírtuk, megépült Kecskeméten a körforgalom az 5-ös számú főút, a... Részletek

Ezek a cégek végzik el Mohács 12 milliárdos úthálózat- és infrastruktúrafejlesztését

2017.09.20. 12:25
A Swietelsky, a Duna Aszfalt, a Strabag és az A-Híd kötött keretszerződést Moháccsal a... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: vallalkozas@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

Itt tart a zalai tesztpálya építése

2017. október 15.

A körpályán, a kezelhetőségi pályán, valamint a féktesztek és az önvezető járművek zónájában is a terveknek megfelelően halad a Duna Aszfalt. A fotósunk kint járt a munkaterületen.

A 250 hektáros területen megvalósuló 40 milliárdos zalaegerszegi beruházás első ütemét nemrég a Duna Aszfalt Kft. kezdte el. A tesztpálya üzleti vonzerejét az adja majd, hogy Európában nem található hasonló, komplex adottságokkal és összetett szolgáltatásokkal, a hagyományos és az önvezető tesztekre is alkalmas elemekkel bíró tesztpálya. A zalai komplexum így számos nagy cég tesztelési központjaként szolgálhat.


Nyolcféle tapadási felület, önvezető autók konvojban

A projekt állásáról érdeklődve a Duna Aszfalttól megtudtuk, a tiszakécskei vállalat a tesztpálya alábbi négy elemén dolgozik az első ütemben.

  • Elkezdődött az úgynevezett dinamikus platform, egy 300 méter átmérőjű körpálya kialakítása. A körfelületen különféle járműdinamikai tesztek végezhetők majd, de a felület alkalmas lesz például a konvojban közlekedő önvezető járművek egyes dinamikai tesztjeire is. A 7 hektár alapterületű körtárcsán a Duna Aszfalt a földmunkát és talajstabilizációt végzett, továbbá geotextíliát és nagy teherbírású zúzottkő rétegeket terített. Emellett a speciális simaságú aszfalt alapréteg elkészítése is a feladata volt, amellyel ütemesen halad.
 
  • fékteszteket lehetővé speciális zónában egy közel 1,5 kilométeres, 50 méter széles szakaszon végzett földmunkákat a cég. A fékfelület ABS, ATC és ESP rendszereket tesztel majd nyolc különböző tapadású felülettel, más-más súrlódási körülményeket teremtve, speciális vizezett, illetve nedvesített környezetben.
  • Az önvezető járművek alacsony sebességű tesztelését lehetővé tevő zónában szintén a földmunkát végzik. Itt egy városi tesztkörnyezet jön létre az autonóm járművek számára.
  • A Duna Aszfalt negyedik feladata ez első ütemben az úgynevezett kezelhetőségi pályához kötődik. A nagy sebességű kanyargós tesztpályán magas töltések építését, és további földmunkákat végeznek. Ez a pálya a kormányzás, az ESP (elektronikus stabilitás szabályozás – a szerk.) és egyéb, a járművek menetdinamikájára ható rendszerek tesztelését szolgálja majd. Több alternatív útvonallal változatos nyomvonalvezetést biztosít a tesztekhez, egyes szakaszai esőztető rendszerrel lesznek ellátva.
     

A magasépítés is magyar cég kivitelezésében indul

A tesztpályához a Duna Aszfalt által elkezdett mélyépítő feladatok mellett természetesen magasépítő projektek is tartoznak, ezeknek az első ütemét a ZÁÉV nyerte el. Ebben az ütemben létrejön a központi épület, ami magában foglalja az objektum főbejáratát, valamint a publikus rendezvényekhez szükséges termeket és tereket. Emellett felépül egy technikai épület, a tesztpálya felhasználói számára kínálva speciális, színvonalas munkateret.

A tesztpálya második ütemében 2018 és 2020 között a nagysebességű oválpálya készül el, emellett tovább fejlesztik a járműdinamikai tesztelemeket, valamint újabb, az önvezető járművek számára használható technológiai megoldások épülnek majd.

A beruházáshoz szervesen kapcsolódik majd a Zalaegerszeg gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő R76-os út építése. Az M7-es autópályát elérő új útvonal okosútként épül meg, így mérési és elemzési tesztfelületei is lesznek, továbbá alkalmas lesz a járművek közötti adatátvitel tesztelésére is.

 

Forrás: magyarepitok.hu