világos sötét
Ecobond Innováció LEA technológia Környezetbarát technológiák
Ecobond
Innováció
LEA technológia
Környezetbarát technológiák
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

2017.08.03. 16:58
A Hazai Építőgép és a Duna Aszfalt kivitelezésében új szakasszal kötik össze az... Részletek

2017.08.03. 13:07
Az egyezménnyel gyakorlatorientált oktatási és kutatási együttműködés jön létre az... Részletek

2017.08.03. 13:03
Már közel három éves az az együttműködés, amelyet 2014-ben a BME és a Duna Aszfalt... Részletek

2017.07.07. 13:12
Várhatóan 2018 áprilisára fejeződhet be az 55-ős főút Mórahalom és a megyehatár... Részletek

2017.07.07. 13:06
Békés megyében hatalmas lesz az előrelépés A tervek szerint zajlik Békés megyében az... Részletek

2017.05.02. 13:39
A Colas, a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt kivitelezésében 44 kilométeren épül négysávos... Részletek
Aktuális híreink

Zalaegerszegi Tesztpálya

2017.07.31. 14:29
... Részletek

„Az útépítésben az innovációé a jövő”

2017.07.18. 09:23
Az építőipar tavalyi nehéz éve után idén robbanás tapasztalható a gyorsforgalmi... Részletek

Jövőre elkészül az M35-ös Debrecen és Berettyóújfalu közötti szakasza

2017.07.12. 10:11
Az első ütemet már év elején átadja a Colas és az STR Építő, a második ütemet év... Részletek

Itt tartanak most az M44-es munkálatai

2017.07.12. 10:04
A 62 kilométeres első ütemben a töltésalapozás van folyamatban, a próbaszakaszok... Részletek

Keleten is elindult az M4-es kivitelezése, megépül a hiányzó láncszem Debrecen és Nagyvárad között

2017.07.11. 16:42
Letették az autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának alapkövét, ahol a... Részletek

Kezdődik a zalaegerszegi tesztpálya építése

2017.05.19. 10:16
Megtörtént a 250 hektáros területen kezdődő, 40 milliárdos beruházás... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: vallalkozas@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

Eco-aszfalt

ECO ASZFALT

Az Eco-aszfalt egy energiatakarékos, speciális kötőanyagú, újrahasznosított aszfaltkeverék, mely számos előnyös tulajdonsággal bír. Az aszfalt fokozott terhelés és extrém időjárási viszonyok között is rugalmas marad, nem zsugorodik, nem repedezik, valamint vízhatlanságának mértéke is jóval meghaladja a hagyományos aszfaltét.

Minek is köszönhető a sok pozitív tulajdonság?

Az Eco-aszfalt különleges adaléka egy hideg kötőanyag, melyet négy komponens egyedülálló kombinációjával állítanak elő. Az Ecobond nevű összetevő vízben oldott kémiai polimer és speciális bitumenemulzió keveréke. A kötőanyag különleges összetevőinek hatására a kőváz finom szemcséi között képződött „csatornák” víztaszítóvá válnak, csökkentve ezáltal a réteg vízáteresztő-képességét. Az Ecobond kötőanyagú alapréteg vízhatlansága biztosítja a földmű száraz és stabil állapotát, miközben rugalmasan képes átvenni és eloszlatni a pályaszerkezetre ható terhelést.

Előállítása

Az anyagot hideg terítéses-keveréses, illetve keverőtelepi hideg keveréses eljárással állítják elő, kővázát nagyrészt mart aszfalt, kisebb részét finom termett talaj és finom szemcsés ipari melléktermék alkotja.

Beépítése

Az Eco-aszfalt építése egy rétegben, a fogadó réteg teherbírásától függően 7-10 cm vastagságban történik.

-          helyszíni terítéses-keveréses eljárással a földmű anyagának felhasználásával,

-          meglévő tömör fogadórétegre helyszíni terítéses-keveréses eljárással burkolati réteg építésével,

-          megtervezett összetételű Eco-aszfalt keverék gyártása folytonkeverő berendezéssel, beépíthető finisherrel.

Egyéb jellemzők

A nedves, csapadékos időjárás nem kedvez a keveréknek, így a kivitelezésnek sem: a nagy mennyiségű csapadék ugyanis kimoshatja a kötőanyagot a keverékből az első 1-2 napban.

Az Eco-aszfalt réteg a végleges tömörségét és szilárdságát a 28. napon éri el. Építés után nagy nehézgépjármű-forgalom nem engedhető az útra 1-2 napig.

Alkalmazási terület

Alkalmazási területként útalap építése valamint mérsékelt forgalmi terhelésű utak, kerékpárutak, járdák jöhetnek szóba, továbbá jól alkalmazható parkolók pályaszerkezetének a kiépítésénél, felületi bevonattal lezárva vagy anélkül.

Útalap esetén a ráépített aszfaltbeton pályaszerkezeti réteg repedés-érzékenysége jelentősen csökken.