világos sötét
Ecobond Innováció LEA technológia Környezetbarát technológiák
Ecobond
Innováció
LEA technológia
Környezetbarát technológiák
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Animáció a a kunszentmártoni Hármas-Körös-híd építéséről

2018.05.03. 15:38
Nézzétek meg a kunszentmártoni Hármas-Körös-híd építési animációját!... Részletek

Már az M44-es keleti végén is folyik az útépítés

2018.03.20. 15:15
Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a... Részletek

Elrajtolt az építkezés az M30-as Miskolc-Tornyosnémeti szakaszán

2018.03.12. 14:00
A Miskolc és Kassa közötti autópálya-kapcsolat hazai szakaszát megvalósító 57 kilométeres... Részletek

A Duna Aszfalt ismét a legmegbízhatóbb vállalatok között

2018.01.30. 15:08
Sorozatban negyedik alkalommal érdemelte ki a Duna Aszfalt Kft. a pénzügyileg legstabilabb... Részletek
Aktuális híreink

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

2018.03.08. 12:45
Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és... Részletek

A Duna Aszfalt építheti meg az M44 gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszát

2017.12.30. 14:12
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az M44 gyorsforgalmi út Kondoros és... Részletek

Nyolcmilliárdos mélyépítési fejlesztés indul Baján

2017.12.29. 14:10
A keretszerződés alapján útépítés, járda és kerékpárút kiépítése, közterek és... Részletek

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya építéshez kapcsolódó keretmegállapodásban nyertes a Duna Aszfalt Kft.

2017.12.13. 14:10
A Duna Aszfalt Kft. 14,8 milliárdért építheti meg a zalaegerszegi járműipari tesztpálya... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


Eco-aszfalt

ECO ASZFALT

Az Eco-aszfalt egy energiatakarékos, speciális kötőanyagú, újrahasznosított aszfaltkeverék, mely számos előnyös tulajdonsággal bír. Az aszfalt fokozott terhelés és extrém időjárási viszonyok között is rugalmas marad, nem zsugorodik, nem repedezik, valamint vízhatlanságának mértéke is jóval meghaladja a hagyományos aszfaltét.

Minek is köszönhető a sok pozitív tulajdonság?

Az Eco-aszfalt különleges adaléka egy hideg kötőanyag, melyet négy komponens egyedülálló kombinációjával állítanak elő. Az Ecobond nevű összetevő vízben oldott kémiai polimer és speciális bitumenemulzió keveréke. A kötőanyag különleges összetevőinek hatására a kőváz finom szemcséi között képződött „csatornák” víztaszítóvá válnak, csökkentve ezáltal a réteg vízáteresztő-képességét. Az Ecobond kötőanyagú alapréteg vízhatlansága biztosítja a földmű száraz és stabil állapotát, miközben rugalmasan képes átvenni és eloszlatni a pályaszerkezetre ható terhelést.

Előállítása

Az anyagot hideg terítéses-keveréses, illetve keverőtelepi hideg keveréses eljárással állítják elő, kővázát nagyrészt mart aszfalt, kisebb részét finom termett talaj és finom szemcsés ipari melléktermék alkotja.

Beépítése

Az Eco-aszfalt építése egy rétegben, a fogadó réteg teherbírásától függően 7-10 cm vastagságban történik.

-          helyszíni terítéses-keveréses eljárással a földmű anyagának felhasználásával,

-          meglévő tömör fogadórétegre helyszíni terítéses-keveréses eljárással burkolati réteg építésével,

-          megtervezett összetételű Eco-aszfalt keverék gyártása folytonkeverő berendezéssel, beépíthető finisherrel.

Egyéb jellemzők

A nedves, csapadékos időjárás nem kedvez a keveréknek, így a kivitelezésnek sem: a nagy mennyiségű csapadék ugyanis kimoshatja a kötőanyagot a keverékből az első 1-2 napban.

Az Eco-aszfalt réteg a végleges tömörségét és szilárdságát a 28. napon éri el. Építés után nagy nehézgépjármű-forgalom nem engedhető az útra 1-2 napig.

Alkalmazási terület

Alkalmazási területként útalap építése valamint mérsékelt forgalmi terhelésű utak, kerékpárutak, járdák jöhetnek szóba, továbbá jól alkalmazható parkolók pályaszerkezetének a kiépítésénél, felületi bevonattal lezárva vagy anélkül.

Útalap esetén a ráépített aszfaltbeton pályaszerkezeti réteg repedés-érzékenysége jelentősen csökken.