világos sötét
Ecobond Innováció LEA technológia Környezetbarát technológiák
Ecobond
Innováció
LEA technológia
Környezetbarát technológiák
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

A Duna Aszfalt kivitelezi az átfogó szolnoki közlekedésfejlesztés első projektjét

2018.07.20. 14:26
A város leromlott állapotban levő Zagyva-hídja újul meg a 2,6 milliárdos beruházássorozat... Részletek

Így építi meg az M44-es új Tisza-hídját a Duna Aszfalt

2018.07.09. 13:18
A gyorsforgalmi úton a több mint fél kilométer hosszú műtárggyal együtt 9,9 kilométernyi... Részletek

Nagyszabású munkálatok indulnak a bajai kikötőben

2018.06.25. 14:21
A Duna Aszfalt munkájával jelentős infrastrukturális fejlesztést hajtanak végre, többek... Részletek

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Animáció a a kunszentmártoni Hármas-Körös-híd építéséről

2018.05.03. 15:38
Nézzétek meg a kunszentmártoni Hármas-Körös-híd építési animációját!... Részletek
Aktuális híreink

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

2018.03.08. 12:45
Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és... Részletek

A Duna Aszfalt építheti meg az M44 gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszát

2017.12.30. 14:12
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette az M44 gyorsforgalmi út Kondoros és... Részletek

Nyolcmilliárdos mélyépítési fejlesztés indul Baján

2017.12.29. 14:10
A keretszerződés alapján útépítés, járda és kerékpárút kiépítése, közterek és... Részletek

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya építéshez kapcsolódó keretmegállapodásban nyertes a Duna Aszfalt Kft.

2017.12.13. 14:10
A Duna Aszfalt Kft. 14,8 milliárdért építheti meg a zalaegerszegi járműipari tesztpálya... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


Ecobond

ECOBOND

Az Ecobond négy komponens egyedülálló kombinációjával előállított hideg kötőanyag, amely egy vízben oldott kémiai polimer és speciális bitumenemulzió keveréke. Ezen különleges kötőanyag felhasználásával megvalósuló talajstabilizálási technológiát Dél-Afrikában dolgozták ki az 1990-es évek közepén. Magyarországon az adalékanyaggal kapcsolatos talajstabilizációs eljárást cégcsoportunk fejlesztette tovább és adaptálta helyi viszonyokra.

Miben jobb az Ecobond, mint a hagyományos technológiák?

Vízzáróság

A cementes illetve a zúzottköves útalapoknál a víz átszivárog az altalajba, így elvesztheti teherbíró képességét. Az Ecobonddal épített szerkezet vízzárónak tekinthető, így az altalaj védelme a víztől megoldott.

Teherbírás

Az Ecobondos útalap teherbírása meghaladja a karbonátos kötésű útalapokét (pl. cement) ráadásul a rugalmas kötésnek köszönhetően biztosított a szerkezetre épülő zárórétegek védelme repedés ellen, és a teherbírás megtartása az esetleges gyengébb földműteherbírás esetén is.

Gyorsaság

Kötőanyaggal rendelkező útalapok (pl.: cement, mészhidrát) esetében mindig kötési idővel kell számolni. Karbonátos kötőanyag esetén (ami általában tájidegen is) ez általában minimum 7 nap, addig az útalapot használni nem le­het. Az Ecobond esetén az útalap azonnal igé­nybe vehető, így forgalomkorlátozásra illetve forgalomterelésre nincs szükség.

Felhasználhatóság

A karbonátos kötésű alapokkal szemben – mely­eket minden esetben záróréteggel kell ellátni – az Ecobondos útalapok záróréteg nélkül is alkalmazhatók úta­lapként.

Természetes környezetbe illeszkedés

Az Ecobond az eredeti talaj színét nem változ­tatja meg, így teljesen természetes, tájba illő megjelenést biztosít, ezért természetvédelmi területeken is kiválóan használható. Igazi előnye, hogy a polimerláncok kialakulása után (száradási idő átlagos esetben 3 nap) semmiféle idegen és szennyező anyag nem juthat a ter­mészetbe, mert a kialakult polimerlánc nem oldódik.

Alkalmazási terület

Az Ecobond talajstabilizációs eljárás kiválóan alkalmas például a földutak teherbírásának növelésére. Ezért mezőgazdasági utak kiépítése során is javasoljuk alkalmazni. A mezőgazdasági jelleg miatt kerül­ni kell az idegen anyagok bekerülését, ezért előnyös olyan technológiát használni, amely során nem terhelődik a környezet vegyszerekkel, idegen anyagokkal, és a hatóanyag az út szerkezetében marad. Az Ecobond ezen követelmények mindegyikét teljesíti.