világos sötét
Ecobond Innováció LEA technológia Környezetbarát technológiák
Ecobond
Innováció
LEA technológia
Környezetbarát technológiák
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

Innovatív útépítés közérthetően - Pilisi mobil betonkeverő

2019.01.07. 09:26
Kezdjük az új évet egy újabb izgalmas videóval! Ezúttal az egyik innovatív betonkeverőnket... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - Zalaegerszegi tesztpálya

2018.12.17. 10:04
Újabb hétfő, újabb videó! Ezúttal a zalaegerszegi tesztpályáról lesz szó, melynek... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - Ceglédberceli aszfaltkeverő

2018.12.10. 12:21
Mint ahogyan már előző héten ígértük, újabb videóval jelentkezünk. Ezúttal a... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - 3D automata finisher

2018.12.03. 10:20
A Duna Aszfalt Kft. 2010 óta működteti a Youtube csatornáját. Az eddig ott megtalálható... Részletek

A Duna Aszfalt kivitelezi az átfogó szolnoki közlekedésfejlesztés első projektjét

2018.07.20. 14:26
A város leromlott állapotban levő Zagyva-hídja újul meg a 2,6 milliárdos beruházássorozat... Részletek

Így építi meg az M44-es új Tisza-hídját a Duna Aszfalt

2018.07.09. 13:18
A gyorsforgalmi úton a több mint fél kilométer hosszú műtárggyal együtt 9,9 kilométernyi... Részletek
Aktuális híreink

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Már az M44-es keleti végén is folyik az útépítés

2018.03.20. 15:15
Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a... Részletek

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

2018.03.08. 12:45
Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


RC Aszfalt

ELTARTHATÓ KÁTYÚZÓ KEVERÉK 100 % MART ASZFALT FELHASZNÁLÁSÁVAL

Innováció és környezetvédelem

A Duna Csoport alapvető értékként kezeli a környezetvédelem és fenntartható fejlődés fontosságát, annak gazdasági és társadalmi jelentőségét. Ezért számos innovatív, újrahasznosítási technológiai megoldást dolgoztak ki, melyekkel az energiatakarékos, környezetbarát és gazdaságos útépítés lehetőségét teremtették meg. Ezek közül az egyik ilyen az eltartható kátyúzó keverék 100% mart aszfalt újrahasznosításával.

Műszaki paraméterek

A kátyúzó keverék az e-ÚT 08.02.22 (ÚT 2-3.506) Útügyi Műszaki Előírás követelményeinek megfelelő, speciális kötőanyagú, eltartható kátyúzó keverék. Előállítása hengerelt aszfalt pályaszerkezet kopórétegének felmarásából származó, zúzott és osztályozott 0/11 frakciójú (16 mm-es rostán átrostált) mart aszfalt 100%-ban történő újrafelhasználásával, valamint a kötőanyagának kémiai regenerálásával történik.

A DA regeneráló adalék a regenerálás során a bitumen aszfaltén tartalmat is képes megnövelni, ami az eredeti kötőanyag kötőképességének javítását is jelenti.

A mart aszfalt újrafelhasználásával készített eltartható kátyúzó keverék beépítésével főutak, közepes és kisforgalmú utak, kerékpárutak, aszfaltbeton és aszfaltmakadám burkolatán tartós burkolatjavítás (kátyúzás) végezhető.

A 0/11 frakciójú kátyúzó keverék 3 cm-nél mélyebb kátyúk javítására alkalmazható.

Tulajdonságok, felhasználhatóság

A kátyúzó keveréket közvetlen a gyártás után 20-25 kg-os adagokban vastag falú műanyag zsákba kell csomagolni. Kedvező időjárási viszonyok közt tervezett felhasználás esetén a rövidebb tárolás történhet burkolt felületen depóniába lerakva és vastag műanyag fóliával gondosan letakarva.

Az újrafelhasználással készített eltartható kátyúzó keverék tixotróp tulajdonságú: a megfelelően tárolt, összetapadt keverék zsákban illetve depóniában történő átmozgatás hatására képlékenyé, teríthetővé válik.

Hideg időjárási körülmények között a tervezett beépítés előtt legalább 24 órával a szükséges mennyiségű zsákos kátyúzó keveréket fűtött helyiségben kell tárolni, a munkahelyre történő kiszállítása illetve az ott tárolása a beépítésig zárt kocsiban történhet.

Beépítés

Beépítése a melegaszfalttal történő kátyúzás előírásai szerint történik: először a meghibásodott burkolatrész kivágása történik, majd a kátyú gondos kitisztítása. Ezután a fogadófelület emulzióval történő kellősítése, végül pedig a kátyú mélységétől függően az 1 vagy 2 rétegben történő beépítés.

A kátyúzó keverék tömörítése rétegenként kézi döngölővel majd vibrohengerrel vagy lapvibrátorral végezhető. A kátyúzott burkolatrész csatlakozásának vízzáróságát emulziós kiöntéssel és finom zúzalékszórással kell biztosítani.

Az eljárás során a legújabb, környezetbarát technológiát alkalmazzuk, segítségével a meghibásodott burkolatrész véglegesen helyreállítható.