világos sötét
Ecobond Innováció LEA technológia Környezetbarát technológiák
Ecobond
Innováció
LEA technológia
Környezetbarát technológiák
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

Innovatív útépítés közérthetően - Bitumenemulzió

2019.06.06. 13:32
Az Innovatív útépítés közérthetően legújabb részében az aszfaltkeverő telepet,... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően – Lakiteleki laboratórium

2019.04.24. 11:01
Újabb videóval jelentkezünk, melyben a lakiteleki központi laboratóriumot mutatjuk be. Most... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - Földmunkagépek

2019.04.11. 13:20
Újabb videóval jelentkezünk, melyben a földmunkák sztárjait – a kotrót, a dózert és a... Részletek

Így tesztelték a zalai tesztpályát - videó

2019.04.05. 11:32
250 hektáron épül az egész kontinensen egyedülálló zalaegerszegi autóipari tesztpálya. A... Részletek

Jól halad Kecskemét mellett az 54-es négysávúsítása

2019.04.05. 11:06
A város déli elkerülőjeként is működő pálya fejlesztésén a Duna Aszfalt... Részletek

Innovatív útépítés közérthetően - Pilisi mobil betonkeverő

2019.01.07. 09:26
Kezdjük az új évet egy újabb izgalmas videóval! Ezúttal az egyik innovatív betonkeverőnket... Részletek
Aktuális híreink

Hamarosan megújul a Duna Aszfalt arculata

2019.05.08. 11:00
A magyar építőipari piac egyik legjelentősebb szereplőjeként, a Duna Aszfalt lépést tart a... Részletek

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

2018.06.04. 11:19
A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül... Részletek

A Duna Aszfalt négysávosítja az 54-es főutat Kecskemétnél

2018.05.18. 13:29
A közel 9 milliárd forintos projektben új kerékpárút, körforgalmak és hidak is... Részletek

100 kilométernyi út újul meg Bács-Kiskunban

2018.05.18. 10:20
Főleg a kifejezetten leromlott állapotú négy- és ötszámjegyű útvonalakat fejleszti a Duna... Részletek

Szabó Zsolt a Duna Aszfalt Kft. és a Zengő Motorsport támogatásával a WTCR-ben

2018.04.19. 13:44
A WTCC utódjaként létrehozott WTCR versenyei már javában pörögnek, s a Túraautó-világkupa... Részletek

Már az M44-es keleti végén is folyik az útépítés

2018.03.20. 15:15
Az új nyomvonalon épülő gyorsforgalmi úthoz számos kapcsolódó részprojektet is kivitelez a... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, innovációs mérnök, szóvívő
Email: sajto@dunaaszfalt.hu

HR
Kerbeche Tamás, HR Business Partner

Email: kerbeche.tamas@dunaaszfalt.hu


RC Aszfalt

ELTARTHATÓ KÁTYÚZÓ KEVERÉK 100 % MART ASZFALT FELHASZNÁLÁSÁVAL

Innováció és környezetvédelem

A Duna Csoport alapvető értékként kezeli a környezetvédelem és fenntartható fejlődés fontosságát, annak gazdasági és társadalmi jelentőségét. Ezért számos innovatív, újrahasznosítási technológiai megoldást dolgoztak ki, melyekkel az energiatakarékos, környezetbarát és gazdaságos útépítés lehetőségét teremtették meg. Ezek közül az egyik ilyen az eltartható kátyúzó keverék 100% mart aszfalt újrahasznosításával.

Műszaki paraméterek

A kátyúzó keverék az e-ÚT 08.02.22 (ÚT 2-3.506) Útügyi Műszaki Előírás követelményeinek megfelelő, speciális kötőanyagú, eltartható kátyúzó keverék. Előállítása hengerelt aszfalt pályaszerkezet kopórétegének felmarásából származó, zúzott és osztályozott 0/11 frakciójú (16 mm-es rostán átrostált) mart aszfalt 100%-ban történő újrafelhasználásával, valamint a kötőanyagának kémiai regenerálásával történik.

A DA regeneráló adalék a regenerálás során a bitumen aszfaltén tartalmat is képes megnövelni, ami az eredeti kötőanyag kötőképességének javítását is jelenti.

A mart aszfalt újrafelhasználásával készített eltartható kátyúzó keverék beépítésével főutak, közepes és kisforgalmú utak, kerékpárutak, aszfaltbeton és aszfaltmakadám burkolatán tartós burkolatjavítás (kátyúzás) végezhető.

A 0/11 frakciójú kátyúzó keverék 3 cm-nél mélyebb kátyúk javítására alkalmazható.

Tulajdonságok, felhasználhatóság

A kátyúzó keveréket közvetlen a gyártás után 20-25 kg-os adagokban vastag falú műanyag zsákba kell csomagolni. Kedvező időjárási viszonyok közt tervezett felhasználás esetén a rövidebb tárolás történhet burkolt felületen depóniába lerakva és vastag műanyag fóliával gondosan letakarva.

Az újrafelhasználással készített eltartható kátyúzó keverék tixotróp tulajdonságú: a megfelelően tárolt, összetapadt keverék zsákban illetve depóniában történő átmozgatás hatására képlékenyé, teríthetővé válik.

Hideg időjárási körülmények között a tervezett beépítés előtt legalább 24 órával a szükséges mennyiségű zsákos kátyúzó keveréket fűtött helyiségben kell tárolni, a munkahelyre történő kiszállítása illetve az ott tárolása a beépítésig zárt kocsiban történhet.

Beépítés

Beépítése a melegaszfalttal történő kátyúzás előírásai szerint történik: először a meghibásodott burkolatrész kivágása történik, majd a kátyú gondos kitisztítása. Ezután a fogadófelület emulzióval történő kellősítése, végül pedig a kátyú mélységétől függően az 1 vagy 2 rétegben történő beépítés.

A kátyúzó keverék tömörítése rétegenként kézi döngölővel majd vibrohengerrel vagy lapvibrátorral végezhető. A kátyúzott burkolatrész csatlakozásának vízzáróságát emulziós kiöntéssel és finom zúzalékszórással kell biztosítani.

Az eljárás során a legújabb, környezetbarát technológiát alkalmazzuk, segítségével a meghibásodott burkolatrész véglegesen helyreállítható.