Hírek
A Duna Csoport jelentős lépést tett a versenyképesség növelése érdekében
A Duna Aszfalt Kft. megvásárolta Varga Károly részesedését és irányítói jogát. Ezzel a közel 70 éves Közgép után a Hódút is a Duna Aszfalt Kft. érdekeltségébe, Szíjj László tulajdonába került. Szíjj Lászlót kérdeztük a részletekről.
Mi indokolta a vállalatok összevonását?
Ahogyan az lenni szokott, részben az élet, részben a szükség. Varga Károllyal harminc éve kezdtük a vállalkozói tevékenységet, így hozzászoktunk, hogy a racionális döntéseket minden esetben időben kell meghozni, mielőtt a kényszer követelné ki azokat. A Duna Csoport bár Magyarországon jelentős méretűnek számít, a nagy európai építőipari vállalatoknál még jóval kisebbek vagyunk. Úgy láttuk, hogy mivel minden vállalatunk versenyképes, így elérkezett az idő, hogy egy összevonással jelentősen növelni tudjuk a versenyképességét a csoportnak.
Mennyibe került ez a Duna Aszfalt Kft.-nek?
Maga a vételár természetesen üzleti titok kategóriába tartozik, aminek a betartását az adás-vételi szerződésekben vállaltuk, így erre nem adhatok választ. Az természetesen nem titok, hogy a Duna Aszfalt Kft.-vel együttműködő bankok közreműködésével zajlott az ügylet. Ezt azért fontos elmondani, mert természetesen az ügylet lebonyolításához a Duna Aszfalt külső finanszírozási forrást is vett igénybe, amelynek visszafizetése nem veszélyezteti a Duna Aszfalt Kft. kiváló pénzügyi megbízhatóságát és közelmúltban publikált befektetési minősítését.