Hírek


2018. március 8.

Elindult az M8-ast az osztrák határig meghosszabbító építkezés

Az autóút mintegy 30 kilométeres új szakaszát a Duna Aszfalt, illetve a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma kivitelezi.


Letették az M8-as autóút új szakaszának alapkövét csütörtökön Körmenden. A Vas megyei várost a rábafüzesi határátkelővel összekötő 2x1 sávos - a jövőben autópályává fejleszthető - autóút munkálatait két részletben írták ki:

  • Körmend és Vasszentmihály között 19,4 kilométeren halad majd az út. A két végpont mellett Magyarnádalja, Kemestartódfa, Csákánydoroszló, Gasztony és Rátót közigazgatási területét érintve mintegy 40,8 milliárd forintból készül el a pálya.
  • Vasszentmihály és a rábafüzesi osztrák határ között pedig 9,45 kilométeren Rönök és Szentgotthárd érintésével alakítják ki az autóutat 22,1 milliárd forintos költséggel.

A kivitelezési feladatokat mindkét szakaszon a Duna Aszfalt Kft., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma látja el, az M8-as 110 km/h-s haladási sebességű új pályáját pedig várhatóan 2021 első negyedévében adják át a forgalomnak.

Megépül az M4-es hiányzó láncszeme is

A beruházás az állam hosszú távú gyorsúthálózati fejlesztéseinek részeként jött létre, így a várpalotai elkerülő pénteki átadásával Székesfehérvár és Veszprém között teljessé válik a 2x2 sávos kapcsolat. A most induló beruházással is összefüggő, szintén kelet-nyugati irányú M8-as autópálya Kecskemétet, Dunaújvárost és az M7-es autópályát összekötő szakaszának is zajlik az előkészítése.

Fellélegezhetnek a helyiek

Bebes István körmendi polgármester elmondta: hosszú ideje harcolnak a helyiek azért, hogy elindulhasson az M8-as beruházása. Nagy megkönnyebbülést jelent a városnak és a környékbeli településeknek, hogy a 8-as út forgalma végre elkerülheti Körmendet és a térségbeli településeket – tette hozzá.

Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmodta: az M8-as új szakaszát úgy alakítják ki, hogy autópályává lehessen fejleszteni a jövőben. Az építkezés során 4 különszintű csomópontot, 35 hidat, egy mérnökségi telepet, és egy 700 méteres kerékpárutat is kialakítanak.