Hírek


2020. október 9.

Hatalmasat lép előre Szolnok közlekedése az M4-es Tisza-átkelőjével

2020. október 8-án reggel sajtóbejárást tartottak az M4-es Abony-Törökszentmiklós szakaszán, ahol cégünk, a Duna Aszfalt Zrt. 8,54 kilométeres útvonal részeként épít átjárót a Tisza felett Szolnok északi elkerülőjének részeként.


Az adott szakaszon a Törökszentmiklós nyugati részét bekötő különszintű csomópont mellett elkészül 9 főbb műtárgy is, melyek közül kiemelkedik egy új Tisza-híd 756 méteres szerkezeti hosszal; valamint a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszal.

A csütörtöki bejáráson a hosszabb híd szerkezetének betolási folyamatát élőben tekinthette meg a sajtó, melynek során az átkelő közelebb érkezett ahhoz, hogy átérjen a Tisza bal partjára. Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője a beruházás műszaki paramétereivel kapcsolatban elmondta: a mai alkalommal a Tisza híd bal pályáját 50 métert tolják előre. Óránként körülbelül 10 métert halad előre a szerkezet és jelenleg minden feltétel adott ahhoz, hogy tartani tudják a 2022 első negyedévére tervezett átadást.

A főváros és az erdélyi határ között teremt új kapcsolatot az M4-es

A beruházás az elkészültével Budapestet és az erdélyi határt összekötő, már több, külön-külön több tízkilométeres egybefüggő szakaszból álló M4-es autút Abony-Törökszentmiklós szakaszának egyik (Tisza-híddal és összesen 8,54 kilométeres pályával elkészülő) alprojektjében valósul meg.


Az M4-es Abony-Törökszentmiklós között futó másik része így épül meg

Emellett zajlik a munka egy 18,6 kilométeres alprojekten is a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és szintén a Duna Aszfalt Zrt. munkájával, ahol az alábbi három különszintű csomópont jön létre: Abony keleti lejárója, a 32-es főút csomópontja és a 3225-ös út csomópontja. Itt továbbá 18 főbb műtárgy kerül megépítésre, köztük egy 168 méter szerkezeti hosszal bíró Zagyva-híd, továbbá a 110 méteres Millér-híd.

Forrás: magyarepitok.hu
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu