Hírek


2015. október 12.

Hivatalosan is a forgalomé a 47-es főút

Szombaton adták át ünnepélyes keretek között a 47-es számú főút Orosháza és Hódmezővásárhely közötti szakaszát.


A Sóshalmi Olvasókör épületénél tartott átadáson beszédet mondott Almási István, Hódmezővásárhely polgármestere, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője, valamint Nagy Róbert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója.

Megújult a 47-es számú főút Hódmezővásárhely és Orosháza között. A 11,5 tonnára megerősített, 19,7 kilométeres szakasz korszerűsítése 85 százalékos Európai Uniós és 15 százalékos hazai forrás felhasználásával valósult meg, nettó 7,9 milliárd forint értékben.

Almási István kezdte a beszédek sorát, aki arról szólt, hogy a 47-es számú főút mindig is kiemelkedő szerepet töltött be Magyarország történelmében, ugyanis – fogalmazott – a Szabadkát Nagyváraddal összekötő út már évszázadokkal ezelőtt is létezett. A régió szállítmányozási és gazdasági szempontjából elengedhetetlen és nélkülözhetetlen főút, melyet a trianoni határok meghúzásával kényszerült nyomvonalvezetésének megváltoztatására, és így lett egyik végpontja Debrecen, a másik pedig Szeged ­– folytatta. „Hódmezővásárhely számára az egyik legfontosabb út, a 47-es számú főút”. Továbbá megemlítette a Székkutassal való kiemelt kapcsolatot is, amely a települések között elkészült kerékpárút, és Szél István, Székkutas polgármestere (színpadi) jelenléte is mutatója ennek.

Ezt követően Lázár János köszönetet mondott a türelemért, és gratulált az időben elvégezett munkához. Majd a kormány nemzetstratégiai céljairól beszélt, ekként fogalmazott: „A legfontosabb nemzetstratégiai célunk ebben a fejlesztési időszakban, már 2018-ig, hogy minden autópályánk elérje – több ponton is – Magyarország határait, és képes legyen magyart magyarral összekötni. (…)” Legalább ilyen fontos – folytatta –, hogy: „Minden megyei jogú város bekötésre kerüljön az 1-es számú autópálya-hálózatba, ennek jegyében – itt a Dél-alföldi régióban – a NIF egyik legfontosabb feladata a következő három esztendőben Békéscsaba és Kecskemét összeköttetése, Békéscsaba és az M5-ös autópálya összeköttetésének megteremtése”.

„Szeretném hangsúlyozni, hogy Hódmezővásárhely városának történeti hagyományok alapján is, és a mai gazdasági valóság alapján is, különösen fontos érdeke fűződik ahhoz, hogy Szeged és Vásárhely szinte összenőjön, gazdasági értelemben összekapcsolódjon, és a két város egy agglomerációt jelentsen” – nyomatékosított a miniszter. Majd ehhez kapcsolódóan utalt a vasút-villamos (TramTrain) fontosságára is. De Békéscsaba megyeszékhellyel kapcsolatban is hasonló kiemelt összeköttetést szögezett le, itt a több, mint 100 évvel ezelőtt épített vasutakra mutatott rá.

Majd Nagy Róbert vette számba a Zrt. által elvégzett munkálatokat, konkrétan a 47-es főúttal (fentebb olvasható) kapcsolatban, és az elmúlt egy évben történt útátadások számáról úgy nyilatkozott, hogy ez a 30. ebben az évben. Majd az urak a szalagátvágás jelképességével hivatalosan is késznek nyilvánították a 47-es számú főút Orosháza és Hódmezővásárhely közötti szakaszát. A Szeged és Vásárhely közötti szakasz elkészülte – a tervek szerint – novemberre várható.