Hírek


2018. június 4.

Jelentős uniós támogatást kapott az M4-es legkeletibb szakasza

A 82 milliárd forintos forrást elnyerő, közel 30 kilométeres szakasz 2020 márciusára épül meg a Duna Aszfalt, az A-Híd és a Hódút kivitelezésében.


Az unió kohéziós alapjából 265 millió eurót (mintegy 82 milliárd forint) fordíthat Magyarország az M4-esnek az országhatárig vezető szakaszára. Az Európai Bizottság bejelentése a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszra vonatkozik, melynek kivitelezést tavaly júliusban kezdte meg a Duna Aszfalt Kft., a Hódút Kft. és az A-Híd Zrt.

A 29,5 kilométeres szakasz két ütemben, összesen nettó 98,2 milliárd forintos szerződéses értéken jön létre. Többek közt egy autópálya-mérnökség, egy autópálya-rendőrség, illetve a Berettyó-folyó és a Dusnok-patak feletti hidak kivitelezése is a benne van a projektben. Az építkezés befejezése 2020 márciusára várható.

Az M4-esnek és az M3-asnak egyaránt fontos

A beruházásnak köszönhetően kevesebb mint 2 óra 40 perc alatt lehet majd eljutni Budapesttől a román határig. A most szóban forgó szakasz nemcsak az M4-es leendő szakaszaihoz, hanem az M35-ös autópálya Debrecen utáni, épülőben levő szakaszához is csatlakozik a Debrecen-Berettyóújfalu csomópontnál; így végső soron az M3-asnak is kapcsolatot ad a magyar-román határhoz.

Hogyan áll össze az M4-es teljes útvonala?

A 4-es főutat kiváltó M4-es párhuzamosan zajló beruházások által válik négysávossá. Az alábbi beruházások által ér el Budapesttől a román határnál fekvő Nagykerekiig:

  • Üllő és Cegléd között tavaly április óta folyik a munka;
  • Cegléd és Abony között idén márciusban volt az alapkőletétel;
  • Abony és Törökszentmiklós között már keresik a kivitelezőt a négysávos út elkészítéséhez;
  • Törökszentmiklós és Püspökladány között megkezdődött az előkészítés;
  • a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti mintegy 35 kilométeres szakaszról még nem közöltek információt;
  • Berettyóújfalu és Nagykereki között a fent bemutatott paraméterekkel zajlik a kivitelezés tavaly július óta.