Hírek


2020. március 13.

M4-es: új szakaszba lépett a munka Szolnok közelében

A forgalom már a Duna Aszfalt által megépített új pályán halad, amíg a régi 4-es főutat felújítják.


Legutóbb februárban számoltunk be az M4-es gyorsforgalmi útról, amikor átadták az Üllő és Albertirsa között futó szakaszát, melyet Duna Aszfalt Kft. és az EuroAszfalt Kft. épített megt. Ennek köszönhetően immár 45 kilométeres egybefüggő négysávos szakaszon lehet haladni Üllő és Cegléd között, A fővárost hosszabb távon Szolnokon és Berettyófalun keresztül az országhatárral összekötő út több szakaszán is zajlik a kivitelezés. Most a nemrég átadott szakaszhoz közvetlenül kapcsolódó, Cegléd és Abony közötti 11 kilométerről érkezett hír, ahol szintén a Duna Aszfalt építkezik.

 

 

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) online tájékoztatása szerint a munkák eljutottak abba a fázisba, hogy egy újabb szakaszon vált szükségessé a forgalom eddigi 4-es főútról (amely a leendő M4 gyorsforgalmi út bal pályája lesz) történő átterelése az újonnan megépített jobb pályára. Miután ezt március 12-én megtették, a már meglévő oldal felújítási munkálatai is megkezdődhettek.

A romániai határnál is jól halad az útépítés

Az M4-es további szakaszain jelenleg így haladnak előre:

  • Abony és Törökszentmiklós között a Colas-csoport cégei és a Duna Aszfalt kivitelezik 90+859 és a 118+000 kilométer szelvények közötti pályát. A Szolnok északi elkerülőjeként épülő úton egy új Tisza-híd is megépül, a munkák tavaly augusztusban rajtoltak el;
  • a Törökszentmiklós és Püspökladány közötti 65 kilométeres szakasz tervezőit tavaly májusban választották ki;
  • a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti 30 kilométeres szakasz már tervezési fázisban van;
  • a Berettyóújfalu és az országhatár közötti mintegy 30 kilométeres szakaszból egy rövidebb pályával már 2018-ban elkészült a kivitelező Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft., a fennmaradó 26,5 kilométeren pedig szintén ugyanez a két cég dolgozik.