Hírek


2014. március 31.

Sorra újítják fel az elhasználódott utakat

Országszerte zajlanak az útfelújítási munkálatok. Székesfehérváron elkerülő utat építenek, Soltvadkertnél pedig egy speciális, energiatakarékos betonnal aszfaltozzák az utakat. A tavaly indult felújítási programban összesen 1200 kilométeren újul meg a közúthálózat.


Folyamatosan dolgoznak a munkások a székesfehérvári körgyűrű építésén. 2016 nyarától gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni a nyugati városrészt, ami ezzel az áthaladó teherforgalom alól is mentesül.

„Ebben az évben mintegy 440 milliárd forint értékben írtunk ki közbeszerzéseket, Székesfehérvárhoz hasonlóan Kecskeméten, Miskolcon, Pécsen, Zalalövőn, Nádasdon, Marcalinál többek között, egyébként több más településen is elkerülő utak építésére” – mondta szerdán a Híradónak Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.

Aszfaltozzák az 54-es utat Soltvadkert és Kecel között is. Ez annak a programnak a része, amelyben a leginkább terhelt és a legrosszabb állapotban lévő útszakaszok újulnak meg. Magyarországon először alkalmaznak egy speciális, úgynevezett zöld aszfaltot, amely ugyanolyan színű, mint a hagyományos, de annál jóval alacsonyabb hőmérsékleten terítik.

„A gyártáskor 50 százalékos energia megtakarítást tudunk elérni, a beépítéskor pedig nincsen károsanyag-kibocsátás, ami a dolgozók egészségét védi; a szén-dioxid-kibocsátás közel 50-60 százalékkal alacsonyabb az eredeti normál aszfaltbetonnál” – magyarázta Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt Kft. innovációs mérnöke.

Az új technológiával aszfaltozott szakaszt fél órával a befejezés után már használatba is vehették az autósok. A tavaly indított országos útfelújítási programban májusig mintegy 1200 kilométer közutat tesznek rendbe. A munkákra a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hazai és uniós forrásokból összesen 122 milliárd forintot fordít.